En fantastisk dag

I fredags hoppade jag och älsklingen in i bilen vid 10 och började åka upp mot Stockholm. Det blev ett stopp hos farmor på vägen, lagom långt bort för en bensträckare och fika.
Det var inte speciellt tjockt med trafik in i Sthlm just då så vi hann stanna till och äta lite på Heron City innan vi fortsatte hem till min farbror som vi skulle bo hos. Väl framme packade vi in våra saker i det rum vi skulle sova i och sedan tog vi det bara lugnt fram tills halv 7. Det var då det roliga började.
Vi hade sådan tur att vi fick skjuts till Globen där mitt favorit NHL lag LA Kings skulle möta älsklingens favoriter NY Rangers.
En riktigt spännande match var det, det slutade 2-2 i ordinarie tid och LA Kings vann i förlängning.
Efter matchen gick jag och en lite deppig älskling tillbaka hem till min farbror för att sova, för att orka en dag på stan på lördagen.
Vet inte om jag behöver säga att nästan hela publiken höll på Rangers, antagligen mycket för Lundqvist. Vilket betydde att jag nästan var ensam om att stå upp och vara skitglad när Kings gjorde mål.
Lundqvist var favoriten bland nästan alla inne i Globen

Lundqvist kommer nog alltid ligga på andra plats bland favorit målvakter hos mig. Men i fredags var det Quick som var bäst i mål




Efter segermålet när LA Kings vann sin första NHL match för säsongen

Kommentarer
Postat av: Cina

Härligt.. Man ska hålla fast vid sina favoriter även om man är helt omringad av andra.. Dessutom kul att ditt lag vann dådå..

2011-10-09 @ 23:22:32
URL: http://gizmopojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0