Dags att flytta

Idag mår jag mycket bättre även om jag känner mig riktigt seg.
Men idag så blir det att sätta igång ordentligt med att börja packa, för nu är det dags att flytta igen. 
Mycket kommer nog att åka med i bilen när älsklingen åker till jobbet varje dag. Men sen blir det lastbil med alla stora möbler och sånt om några veckor. 
Detta blir min 12e flytt så jag tror jag har ganska bra koll på hur vi ska packa och fixa för att det ska bli så smidigt som möjligt. 

Hittills har jag packat ner alla cd skivor som ändå inte lär användas innan flytten är klar. En hel låda med glas är packad. 
Idag ska jag packa ner alla dvd filmer i papperspåsar och fortsätta att packa ner sånt som vi nästan aldrig använder i köket i ett par lådor. Sen ska jag försöka renska lite i skåpen i vardagsrummet.

Det svåraste med att börja packa är att allt ligger så gömt i alla skåp så det inte syns riktigt. Men det viktigaste är att inte blanda saker som ska vara i olika rum i samma låda. Och märka upp lådorna ordentligt med vad som finns i eller i alla fall vilket rum lådan ska vara i sen.

Något som är riktigt bra med att flytta är att man kan gå igenom allt man har och släna massor med skräp och sälja eller skänka bort sånt som man inte behöver som bara tar plats.  En riktig storstädning alltså =)

På tal om storstädning så behövde min dator en rejäl städning. Den började krångla här om dan och när jag öppnade upp och kollade vad som kunde vara fel så fick jag ut så här mycket damm ur bara processorfläkten. 


Kommentarer
Postat av: Melissa - Det allra mest personliga

shit pommes. Glad vi har en luftrenare/fuktare här hemma, dammar typ varannan månad och datorn är i princip dammfri nu för tiden. Förr fick man ju dammsuga ut skiten en gång i veckan

2012-02-23 @ 04:21:39
URL: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0