Inget blir gjort

Idag har varit en händelselös dag.. Tråkigt väder och ingen lust att göra något alls.. Rastlös men känner ändå inte för att göra sånt som skulle behöva göras.. Även om det inte är jobbigt så blir det inte tömt och ifyllt nytt i diskmaskinen (tack till mormor som gav oss den i julklapp när vi flyttade, utan den hade det antagligen varit bud på engångs grejer.. Det behöver städas klart i kök och badrum, inte mycket att göra där bara att plocka undan lite.. Det för att sen kunna ta en sväng med damsugaren, vilket inte tar många minuter när det är undanplockat.. Våra 4 reseväskor står Fortfarande i hallen och väntar på att bli utburna i förådet, vilket inte är mer än 5-10 steg utanför dörren.. Julpyntet står med i hallen och väntar på att komma ut i förrådet.. Tvätt ska vikas.. 

Det var ju inte många dagar sen jag skrev att jag storstädade vardagsrummet.. Allt var undanplockat, jag hade damsugit och dammat av alla hyllor och så.. Nu ser det ut som att det var kanske en månad sen..
Inget av detta tar lång tid alls att göra men ändå så försöker man hitta på annat att göra. Det kanske är för att det tillsammas är ganska mycket att göra som gör att man inte vet vad man ska börja med?! Kanske är det för att man vet att det inom två dagar kommer se likadant ut igen, som gör att man inte orkar göra något åt det!?
Hur som hellst ska jag försöka göra lite av detta imorgon, har sett till så att älsklingen väcker mig när han ska upp till jobbet så jag iaf kanske kan vända rätt på dygnet lite.


Kommentarer
Postat av: Gizmo

Matte tycker likadant. Ibland struntar hon i det och hoppas att mörkret hinner lägga sig innan någon kommer hem och ser ev dammråttor och annat. Igår fick din syster plocka ur diskmasken och vet du vad...

Jag tror hon har ramlat och slagit sig eller nåt för HON har städat sitt rum.. Riktigt ordentligt också.

Nu ska jag sparka på matte så hon kommer igång också.

Nosbuffar från mig..

2012-01-19 @ 14:40:21
URL: http://gizmopojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0