Clementin jelly

Idag har jag försökt mig på att göra lite clementin jelly.
Det gick åt riktigt många clementiner för att få ihop 6 dl juice som det skulle vara enligt "receptet"
När clementinerna var färdig pressade var det dags att lägga 5 gelatin blad i kallt vatten
När gelatin bladen låg i kallvatten började jag värma upp hälften av juicen, och för att försöka få bort så mycket fruktkött som möjligt silade jag ner juicen i kastrullen.
När juicen blivit varm hälde jag i lite socker och när gelatin bladen blivit mjuka så la jag i dom i kastrullen och hälde på de sista av juicen..
När allt var ihop blandat och uppvärmt hälde jag det i en skål och nu väntar jag på att det ska stelna och hoppas på att det blir bra.. Enligt "receptet" skulle man pressat lite färsk ingefära i med, men det hade jag glömt köpa..

Kommentarer
Postat av: Natalie - Country music fan

Vilken läcker blogg du har! :)

Jättefin design för övrigt!



Ta hand om dig, kram!

2011-12-30 @ 20:34:46
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0