Nöjd

Idag har jag storstädat halva lägenheten. Hela vardagsrummet och sovrummet är städat men det tog ett bra tag. Först så var det stopp i dammsugaren, inte superlätt att få ut något som sitter fast i mitten av handtaget som är 1.5 (?) meter. Sen blev det att stryka och få upp de fina höst/vinter gardinerna. Så nu är det supermysigt att sitta vid tvn.
Däremot behövs det göras lika mycket i köket och badrummet igen men de får bli på söndag eller någon dag nästa vecka.
Den här veckan har det varit riktigt fint väder ute, men även riktigt kallt. Frost ända fram till 10 på dagen. Så ut med fågelmataren igen, och massvis med fåglar kom och hälsade på på en gång. Höstmys i kylan.
Halv 10 på förmiddan
Taget innan jag bytte ifrån de tråkiga sommargardinerna som jag inte tycker passar alls hos oss. Får bli nya gardiner till nästa sommar och kanske kommer det en bild på dom fina som är uppe nu.


Imorgon fyller pappa 55 så ska iväg dit på en fika innan jag och älsklingen fortsätter för att se HV71 live i Jönköping. Köpte biljetter lite spontant nu ikväll då jag fick ett mail om att det fanns blijetter kvar.
Hockey ses bäst live!
Och på tal om hockey är både jag och älsklingen riktigt besvikna på Viasat. Nu när det inte längre är ESPN som har rättigheterna för att sända NHL i Europa så försvan Viasats avtal om NHL matcherna. Så nu finns det vad jag förstår ingen kanal som sänder NHL i Sverige och här sitter vi bundna till alla Viasats kanaler i ytterligare ca ett halvår bara för att kunna se NHL och så är det borta. Riktigt kasst. Hoppas dom får rättigheterna snart igen i alla fall. Förstår inte vad Britterna ska med rättigheterna till, har dom något intresse av hockey alls?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0