Vad tycker ni?

Jag har så mycket funderingar som jag undrar vad andra tycker och tänker om.
Men just nu är det en fråga som jag skulle tycka var intressant att höra hur ni tänker om ämnet.

När du lånar en bild någonstans, tex från Google eller från en annan blogg eller någon hellt annanstans ifrån,
brukar ni då tala om att bilden är lånad och i så fall varifrån?

Jag själv skulle skriva vem jag lånat bilden ifrån och gärna länka bilden till varifrån jag hittat den om det är ifrån någon som jag känner.
Skulle jag låna en bild från google skulle jag inte vara riktigt lika nogran utan bara skriva att den är tagen från google.
Tidigare har jag lånat bilder från ving.se till bloggen, där länkade jag inte direkt till orginalbilden men skrev att dom var tagna därifrån.

Tycker ni det är okej att inte berätta varifrån bilderna är tagna?
Alltid?
Under vissa omständigheter (vilka)?
Aldrig?

Hur skulle du reagera om någon lånade bilder från dig utan att säga till?

Skulle vara riktigt kul att få höra vad andra tycker och tänker =P 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0