När jag blir stor..

Det där med att komma på vad man vill bli när man blir stor, det är inte alls lätt.
När ska man ha bestämt sig? Eller behöver man bestämma sig helt alls?

Jag har jobbat inom förskolan i nästan ett år nu.
Jag har läst till förskollärare i 1.5 år tidigare och jag tycker att det är riktigt kul att jobba med barnen.
Samtidigt så har jag inte behövt ta på mig allt som de som är behörig personal gör, även om jag är med på det mesta.
Så till vårterminen sökte jag till förskoleutbildningen på distans för att läsa klart.
Först hamnade jag som 5e reserv via högskoleprovet och sen visade det sig att jag kom in.

Jag blev så chockad när det visade sig att jag kommit in. Jag förökte hitta lite info om hur många år det skulle ta och om det fanns någon preliminär litteraturlista ute.
Efter lite räknande och letande så hittade jag ingen litteraturlista och jag tror att jag räknade till att det skulle ta nästan 5 år att bli klar (eftersom den inte är på 100% fart).

Jag satte mig och kollade runt lite på vad det finns för utbildningar i närheten och hittade ett program som verkar otroligt roligt.
Så i vår kommer jag att skriva högskoleprovet igen för att kanske kunna höja min poäng för större chans att komma in där.
Vad det är tänker jag hålla för mig själv tills det är dags att söka.

I vår blir det i alla fall en kurs i Digital bildredigering. Ska bli otroligt kul och jag hoppas på en klick extra inspiration för att fota lite mer.
Just nu har det knappt fotats något alls.




Bjuder på en bild från i somras, då det känns som att sommaren är påväg här.
(ca 4 +grader och molnigt sen jul)

Kommentarer
Postat av: angela mendoza

Hej fin blogg! :)
ställ gärna en eller flera frågor i min frågestund, svarar på alla frågor så det är bara att fråga på, inga frågor är för dumma!
Länk: http://angelamendoza.blogg.se

2013-01-23 @ 18:09:25
URL: http://angelamendoza.blogg.se
Postat av: Emma Lannebrink

Hoppas du får en mysig helg!
kram

2013-01-26 @ 13:15:41
URL: http://adhdochfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0