Det är sjukt!

Vi må leva i ett land med fred. Men korkade personer finns det bevisligen överallt här.

Man blir ju rädd när man ser hur "folk" beter sig idag.
Är det inte gnäll om att "jag har inga pengar" när man bokar resor, köper massa kläder eller annat onödigt skit. Personer går och kräver av sin partner att köpa massa grejer när den själv inte har något jobb. Så är det föräldrar som klagar på att deras barn vaknar 1-2 gånger per natt. 
Svordomar och mobbing är överallt idag, inte bara i skolan. Folk sitter på röven hemma i soffan och tror att någon ska komma och ringa på dörren och erbjuda jobb. 
Det är ett otroligt tjat om vädret, att det snöar, det är bara mars än vad hade ni väntat er? Kan lova att det kommer att snöa någon gång i april med. Ja listan kan göras otroligt lång.

Överallt är det folk som klagar på skit grejer!!! 
Och här sitter jag och klagar nu..

Men jag blir så otroligt trött och arg på alla som sitter och klagar på allt hela tiden.

AaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

 

Jag har själv suttit arbetslös i flera månader tidigare, jag vet att det är skit svårt att få jobb och att det är jobbigt att sitta utan pengar.
Men jag skulle aldrig någonsin gå och boka en resa eller köpa massor med saker om jag vet att jag egentligen inte har pengar till det eftersom jag har annat som jag faktiskt Behöver som pengarna behöver gå till. Något som jag ännu mindre skulle kunna göra är att kräva av min sambo att han skulle köpa någonting till mig bara för att jag skulle tycka att "det hade varit trevligt att ha". 
Jag vet med mig själv att jag säkert kommer att säga någon gång emellanåt att det är jobbigt att barnen vaknar massor med gånger varje natt, men jag kommer absolut inte att sitta och gnälla över det varenda dag. För jag vet att det hör till när man väljer att skaffa barn. 
När jag ändå är inne på det där med barn så kan jag lova att jag aldrig kommer att tolerera att mina framtida barn slåss eller är elaka mot någon annan på något sätt. Det är så otroligt många föräldrar idag som inte kan hantera sina barn som inte har satt gränser från början, vilket resulterar i att andras barn far illa. Sätter man sig och kollar på tv barnprogram, reklam, familjeprogram eller de vanliga tv serierna på kvällarna och verkligen lyssnar och kollar vad som händer så är det inte klokt att det får sändas egentligen. Så mycket mobbing och dåligt språk som det är med i i princip alla program. 

Nu har jag för en gångs skull fått ur mig lite om vad jag tycker och tänker.
När personer sitter och är irriterade och gnäller så smittar det av sig, det är sjukt tråkigt för jag vill inte vara en sådan person.

Jag skulle otroligt gärna hitta någon att umgås med som inte sitter och gnäller dagarna i ända. Men tills jag lyckas hitta en sån person får jag väll leva som eremit här hemma. 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0