Trattisar

Efter att ha läst om hur alla plockat massor med svamp senaste tiden fick jag för mig att gå ut och se om jag kunde hitta några.  Passade på att gå ut i skogen i förmiddags då det var riktigt fint väder och jag var ledig.
Efter att ha gått ett tag vek jag av från stigen, vilket jag vågade göra för första gången då jag har gps i mobilen nu. Är annars expert på att virra bort mig.
Efter inte allt för läge hittade jag en trattkantarell. Och som alla som plockat trattisar vet, finns det en så finns det massor.
När jag plockade upp några trattisar så kom denna söta tordyvel upp.
Mycket svamp blev det. Och ändå lämnade jag massor kvar oplockade.
Tråkigt att det tar så lång tid att rensa bara..

Kommentarer
Postat av: Cina

Inte lite avis man blir.. Trattisar är ju bara sååå gott.. Bra jobbat

2011-10-04 @ 19:39:14
URL: http://gizmopojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0