Fredagen

Denna dagen krävde jag att jag och älskllingen skulle hitta på något själva. Så vi åkte på en båttur på Manavgat floden. Det var en riktigt mysig upplevelse men det var inte alls lika bra som jag trott det skulle vara efter att ha läst om det.
Det började med en timmes buss till båtarna och sen en timmes båttur. Väl framme så var det en liten sanddyna som skilde medelhavet från floden. I havet var det ca 28 grader och i floden var det 16 grader. Vi badade och solade i 2 timmar innan det var dags att äta lite på båten och sen var det ytterligare nästan 2 timmar innan vi skulle åka. Detta var ganska drygt då vi gärna hade åkt hem efter maten.
Under båtturen fick vi se några sköldpaddor och den som skötte båten var snäll nog att stanna till här ett tag så alla skulle kunna se och fota lite, nästan alla var borta på vägen hem. Älsklingens favorit djur, så han var glad.
På vägen hem så var korna ute och badade, tror det var ganska så behövligt i den otroliga värmen.
På kvällen åt vi på denna mysiga resturang där man satt mitt i gräsmattan. De hade en katt som tillhörde resturangen som jagade kryp och höll stället fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0