Lägerdag 2

Vakna och äta frukost för att sedan ut och leka i det dåliga vädret igen, eller ja de växlade något otroligt mellan regn och sol.
Den här dagen var det bara namn och lära känna varandra lekar vilket alla tyckte var idiotiskt att vi inte gjorde första dagen istället. Men men, sen gick vi ut och kollade på massor med växter i skogen som kommer på artprovet och sedan gick vi iväg och skulle håva.
Jag fick upp massa roliga kryp men här är det en klodyvel till vänster (som tappat ett ben) och en skräddare till höger. Vi fick även upp massa sländlarver och andra söta baggar.
Efter lunch gick vi ut i skogen och letade efter svamp då vi smakat på riktigt goda öronmusslingar vid elden dagen innan. Vi hittade massor som vi plockade med oss och riktigt fina var dom med.
Men när jag kom hem och kollade lite på internet står det att dom numera klassas som giftiga efter att några i Japan dött av dom. Så även om läraren sa att dom var ätliga och vi åt några dagen innan vågade jag inte äta fler.
Sen hittade vi även denna fina svamp, antar att det är en ticka av något slag.
På vägen hem senare så stannade vi till i Borås för att hämta upp mitt förhandsbokade NHL 12.
Och på tal om hockey så var det en riktig shock när en i min grupp kommer på lunchen och har pratat med sin kille och fått veta om flygolyckan i Ryssland. Stefan Liv har alltid varit min favorit spelare och det känns riktigt overkligt att han aldrig kommer att komma tillbaka till HV71 och spela. Ett helt lag bara dog och kommer inte komma tillbaka. Såg på en del av minnes cermonin från Ryssland igår och måste säga att det var ritkigt fint. Och bara det att det är så många som blivit tagna av det som hänt även om Hv har varit det lag de gillat minst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0