En vatten promenad

Idag fick jag för min att gå ut en liten runda när solen var framme och all snö som kom under natten var bort smält.
Jag tänkte gå till badplatsen och fota lite, men det var närmare dit än jag trodde så jag fortsatte.
Tänkte mig istället att jag skulle ta mig runt sjön i blåsten och så här säg det ut under promenaden.



Jag följde en utmarkerad väg och kom in i skogen på en stig när cykelbanan snart var slut. Men det var bara att gå ut på vägen och gå runt då det var otroligt mycket vatten där jag skulle gå.





Efter ett tag kom jag fram till en liten grillplats (syns knappt till vänster i bilden) och som en liten badplats eller något. Var lite svårt att säga när det var så högt vatten.



Sen hittade jag denna skylten och var bara tvungen att se vad det var.



Detta var en dödisgrop.



Det fanns en liten beskrivning på vad det faktiskt var.



Sen kom jag till ytterligare en bro med mycket vatten runt. Här fanns det ingen möjlighet att gå runt på något annat sätt utan att jag skulle virra bort mig i skogen.





Fint var det i alla fall, en lyckad promenad blev det.



Väl hemma avslutade jag med lite jordgubbar som blev över från nyår.

Kommentarer
Postat av: Cina

Fina bilder och kul med dödis skylten.. Tusan nu blev jag sugen på ngt också när jag såg jordgubbarna

2012-01-04 @ 23:08:59
URL: http://kamerastunder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0