Varg?

När jag var ute och gick sist så tror jag att jag såg vargspår. 
Jag är inte säker alls. Men annars så har det varit en större hund lös där utan ägare. Fanns inga fotspår alls i snön innan jag gick där. Men massor av harspår och något som liknade hundspår. "vargspåren" slutade en meter innan vägen och vände sedan tillbaka in i skogen igen. 
Något som gör att jag ännu mer tror på att det kan vara varg (mer än att det inte fanns fotspår där) är att det stod i tidningen att man sett spår från vad som antagligen är varg i en annan by i närheten.
Det stor där i tidningen att man skulle ringa något nummer och anmäla om man ser varg spår så dom kan spåra den och liknande.
Men jag tror inte riktigt att jag vill ringa och berätta en sådan sak då det är så många vargar som skjuts. Och jag vill verkligen ha kvar våra fina vargar. Så jag skulle aldrig göra något för att få en till varg skjuten för att någon bonde blir rädd för att mista ett får eller likande. Vargarna behöver mat dom med och när vi rensar ur bland alla olika arter vi har, iställer för att låta naturen sköta det är det klart att dom behöver hitta mat någon annanstans.
Men med den här vintern som varit så varm som den faktiskt vart så tror jag inte att vargen haft speciellt svårt att hitta mat. 
Så nu ska jag sitta här och hoppas på att det kommer massa fina vargar och lodjur och bosätter sig här och att alla bara kan låta dom vara.



Jämför man med bilder på google så ser det ut att vara lite för små spår för att vara varg och jag tycker det såg för stort ut för att vara räv men det är såklart en möjligehet, och lo har mycket bredare tassar. 
Hoppas på en varg hur som hellst och att den får vara ifred om det är en varg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0